گرامیداشت روز جهانی نیکوکاری

گرامیداشت روز جهانی نیکوکاری

پنجم سپتامبر (۱۴ شهریورماه) از سوی سازمان ملل متحد به نام روزجهانی خیریه نامگذاری شده است.

این روز را باید مبدا تمام روز های خیری بدانیم که می تواند تاریخ مفید عمر هر انسانی از آن آغاز شود.

روز جهانی خیریه فرصت دوباره ای را فراهم کرد تا ضمن گرامی داشت این روز از زحمات تمامی نیکوکاران و فعالان امور خیریه قدر دانی کنیم.

این روز بهانه ای است برای تجدید پیمان با همه فعالان اجتماعی در سازمانهای خیریه که با هم در مسیر ساختن جهانی بهتر برای همه انسانها تلاش می کنند.

مرکزخیریه معلو لین ذهنی وحدت ضمن تبریک این روز به همه هموطنان بخصوص یاران و همراهان نیک اندیش و خیرخواه و همراه خود برای تمام کسانی که با اندیشه خیرو خوبی و مهر زندگی می کنندو در تقسیم شادمانی و آرامش همت می گمارند آرزوی سلامتی و بهروزی وپیروزی از درگاه باریتعالی دارد.

اما هدف از این نامگذاری و اختصاص یک روز به این عنوان چیست؟

به احترام کارهای بزرگ و زیبایی که موسسات خیریه در طول سال انجام می‌دهند، سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفت که در تقویم روزی را به عنوان «روز جهانی خیریه» نام‌گذاری نماید. ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور ماه)، سالروز مرگ «مادر ترزا»، سمبل قابل احترامی از کار خیرخواهانه می باشد و انتخاب این روز مستقیماً به تلاش‌های خستگی ناپذیر او در امور خیریه و کمک به هم‌نوع اشاره دارد. هرساله در این روز مراسم و جشن‌های متعددی برگزار می‌شود که مهم‌ترین هدف آن‌ها آگاه‌سازی مردم نسبت به اهمیت انجام کار خیر و فرهنگ‌سازی برای انجام آن است.

در حقیقت قدرشناسی از خیرین، بنیادهای خیریه، سازمان های مردم نهاد با اهداف خیرخواهانه و نقش آنها در هموارسازی بحران ها و کاهش آلام افرادی که به هر طریق از مسیر طبیعی زندگی خود خارج شده اند، آن هم در سالروز درگذشت مادر ترزا، گرامیداشت حس نوع دوستی و تلاش های بشردوستانه از یک سو و تشویق سایر افراد جامعه به این نوع فعالیت ها از سوی دیگر است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *